Konferencja Agile w biznesie to jedyne tego typu spotkanie w Polsce dedykowana liderom zmian i kadrze zarządzającej, które gromadzi przedstawicieli dużych i średnich firm będących w trakcie lub rozpoczynających transformacje swoich organizacji w duchu Agile.
W trakcie IX edycji wydarzenia na uczestników czeka intensywny dzień obfitujący w kilkanaście wystąpień opartych na rzeczywistych case studies praktyków transformacji zwinnych.
Jednodniowa formuła umożliwia efektywną wymianę wiedzy i doświadczeń zaproszonych gości, a 30-minutowe prelekcje nadają dynamiki i różnorodności tematom, które zostaną poruszone.
Dla tych z Państwa, którzy zechcą dodatkowo rozwinąć swoje praktyczne umiejętności organizatorzy zaplanowali całodniowe, interaktywne sesje warsztatowe w przeddzień konferencji!
Rejestracja, poranna kawa.
WARSZTAT: Diagnostyka Organizacyjna w Transformacji Cyfrowej.
Aby transformacja cyfrowa okazała się sukcesem, niezbędne jest podejście opierające się na dowodach (evidence-based), jednak znakomita większość organizacji nie potrafi zidentyfikować potrzebnych mierników i opiera się na poszlakach. Na tym warsztacie pokażę, jak użyć diagnostyki kulturowej, aby zidentyfikować potencjalnych pionierów zmiany oraz maruderów, jak opracować sposoby mierzenia zmiany w Twojej organizacji aby zbierać dowody, a nie poszlaki i jak mierzyć, aby zbalansować koszt mierzenia i wykorzystanie danych. Będą rozumieli wpływ technik, metod i podejść na organizację, w której są stosowane.
BRAK WOLNYCH MIEJSC
Rejestracja. Poranny poczęstunek i networking.
Otwarcie, powitanie uczestników.
Od Słów do Czynów. Jak skutecznie dowozić to, na czym nam zależy?
POWER SPEECH
Podejście Agile stanowi ogromny krok naprzód w „sztuce dowożenia”. Małe iteracje sprawiają, że pracownicy częściej i łatwiej dostrzegają efekty, których nie zapewniała klasyczna, waterfallowa metodologia. Pomimo tego kultura Agile czasami prowadzi do syndromu „jeźdźca bez głowy”, a niektóre inicjatywy wciąż pozostają w sferze zamierzeń lub chaotycznych pocisków smugowych. Zdarza się też, że po konsultacjach z userami cenne pomysły ulegają „zaglonieniu”; różni interesariusze dokładają swoje trzy grosze, przez co początkowa koncepcja traci świeżość i prostotę. Zapraszamy na energetyczne wystąpienie, które łączy świat zwinnych inicjatyw biznesowych ze światem... postanowień noworocznych. Zobaczysz, jakie są najczęstsze pułapki, które odciągają nas od uzyskania zamierzonych efektów – zarówno w życiu osobistym, jak i w biznesie. Następnie poznasz listę kilku recept, pozwalających na doprowadzanie spraw do końca.
A teraz możesz zapomnieć...
CASE STUDY BAYER
W trackie swojej prelekcji opowiem jak firma Bayer zmieniła swoją kulturę organizacyjną celem pobudzenia innowacji wewnątrz organizacji oraz dlaczego warto być Agile w każdej minucie naszego życia. Prelekcja będzie oparta na prezentacji dwóch projektów biznesowych, które zostały wdrożone przy wykorzystaniu metodyki Agile. Jeżeli chcesz się dowiedzieć w jaki sposób doceniamy zaangażowanie naszych pracowników, to ta prezentacja jest dla Ciebie.
Czy straciliśmy naszą kryształową kulę? Zwinna strategia czy kryzys zarządzania strategicznego?
REFLEKSJE METODOLOGICZNE I CASE STUDY CREDIT-AGRICOLE BANK POLSKA
Dziś niepewność jest namacalna. Planowanie na następny kwartał staje się wyzwaniem. Jeszcze trudniejsze w organizacjach staje się zobowiązanie do celów realizowanych w horyzoncie trzy- czy pięcio- letnim. Czy mamy do czynienia z kryzysem zarządzania strategicznego? Czy można dziś mówić o przekonywujących wizjach przyszłości? Uruchomienie w Banku i w Pionie IT zarządzania strategicznego w oparciu o metodę Hoshin Kanri Lean Management pozwoliło, by nasz statek obrał ster na „prawdziwą północ”, kierując nas na właściwe wody. Podejście to pozwala koncentrować się na selektywnych celach i korygować kurs na drodze do naszej wizji. Czy jednak w czasach niepewności da się skutecznie uniknąć wpływania na nieznane wody? Co tradycyjne zarządzanie strategiczne czerpie z lean manufacturing i jak metoda Lean Startup odpowiada wyzwaniom zwinności nie tracąc horyzontu z oczu?
Przerwa na kawę i herbatę. Networking.
Myślenie projektowe vs. myślenie produktowe – na co się zdecydować?
CASE STUDY PKO BANK POLSKI
W Transformacji Cyfrowej jako strategicznym kierunku rozwoju firmy, zmiana podejścia do rozwoju produktów i sposobach ich dostarczania wymaga także zmiany myślenia o tym, w jaki sposób podchodzimy do realizacji inicjatyw związanych z tymi zmianami. Na przykładzie PKO Banku Polskiego przedstawię podejście, które zmienia perspektywę organizacji i planowania realizacji prac oraz przybliża organizację do osiągania biznesowej zwinności (ang. business agility).
Gdzie transformacja cyfrowa zawodzi? Najczęstsze problemy i pułapki.
Od malutkich, kilkuosobowych firemek, po wielkie korporacje, wszyscy chwalą się sukcesami w transformacji cyfrowej. Zupełnie im się nie dziwię - każdy sukces przybliża nas do zainteresowania ciekawych ludzi, który pomogą wzmocnić organizację. Jednak znakomita większość tych firm chwali się... i znika. Dlaczego się tak dzieje? Gdzie znajdują się największe pułapki transformacji cyfrowej? Dlaczego zmiana się zatrzymuje i cofa? Zapraszam na odkrywanie czeluści, gdzie nikną firmy i organizacje.
Jak przekonać zamawiającego do kontraktów Agile – czyli jak sprzedać Agile klientowi korporacyjnemu.
Celem prezentacji jest pokazanie w jaki sposób przekonać zamawiających (korporacje kupujące usługi informatyczne) do korzystania z umów spójnych ze zwinnymi metodykami zarzadzania projektami IT. Jakie argumenty są przekonywujące z perspektywy kupujących, a jakie nie powinny być komunikowane przez dostawców na etapie postepowania zakupowego. Co dla zamawiających ma największe znaczenie w projektach i umowach Agile, a które elementy mogą lub muszą zostać pominięte. Jak takie projekty rozliczać? Do czego możemy przekonać dział zakupów, a z czym lepiej się nie wychylać. O tym właśnie będzie moja prezentacja.
Przerwa na kawę i herbatę. Networking.
Agile - i co dalej?
CASE STYDY NORDEA
Rozpoczynając transformację Agile rozpoczynamy zmianę kultury firmy, procesów i narzędzi. Bardzo często nasze działania koncentrujemy głównie na zmianie zachowań czy sposobu pracy. Jak jednak rozpoznać, że naprawdę idziemy w dobrym kierunku, a wprowadzane zmiany będą trwałe? Czy zwinna transformacja ma swój koniec? Jak sprawdzić czy osiągnęliśmy założone cele? Czy można zawrócić ze ścieżki zwinności, czyli – co po Agile? W czasie prelekcji postaram się odpowiedzieć na te i inne pytania, na podstawie case study Nordea i nie tylko.
Personalizacja serwisu Pracuj.pl oparta o metodykę Agile.
Rozwój produktów to przede wszystkim proces rozumienia potrzeb użytkowników i umiejętność odpowiadania na nie. Tworząc nasz portal, działamy w oparciu o ideę, w której to Użytkownik jest w centrum uwagi. Podporządkowaliśmy temu nie tylko nasze wewnętrzne procesy (Product Discovery, Development oraz Constant Improvement), ale również pracę zespołów. Nowa strona oraz aplikacja mobilna Pracuj.pl zbudowane są w oparciu o programy rekomendacyjne i personalizację. Podczas mojej prezentacji przybliżę sposób organizacji pracy, procesy rozumienia potrzeb odbiorców oraz współpracę zespołów produktowych z biznesem w naszej firmie.
Wyskalowana zwinna organizacja, czyli jaka?
CASE STUDIES
Większość organizacji zaczyna swoją drogę do zwinności uruchamiając mniejsze projekty i zespoły w trybie Agile, potem rozszerza ten tryb pracy na pozostałe obszary. Wtedy okazuje się że to jak wygląda ułożenie zespołów powinno być powiązane z architekturą systemów IT oraz procesami i celami biznesowymi a dodatkowo - im większa złożoność systemów tym większe zapotrzebowanie na narzędzia wspierające end-to-end prace od architektury do deploymentu.
Lunch
Jak wdrożyć Agile w zespołach non-IT w dużej organizacji?
CASE STUDY SANTANDER BANK POLSKA
Santander Bank Polska przechodzi zwinną transformację od ponad roku. W tym czasie w centrali banku zmieniło się wszystko – sposób pracy, struktura organizacyjna, role, podział odpowiedzialności. Powstały zwinne obszary (tzw. tribe’y), a w ramach nich ułożone macierzowo zespoły (tzw. squady – odpowiedzialne za rozwój produktów i chaptery – odpowiedzialne za rozwój kompetencji, standardy i jakość pracy). Agile został z sukcesem wdrożony do zespołów biznesowych, z których wiele nie zatrudnia ani jednego dewelopera. W prezentacji skupimy się na naszych praktykach i rocznych doświadczeniach. Zmiany przedstawimy z perspektywy product ownera zespołu biznesowego oraz leadera chapteru komunikacyjnego.
Technologia zmieniająca biznes.
Nowoczesne technologie stają się przepustką dla polskich firm do grona biznesowych liderów. To, czy i jak firmy wykorzystają zmiany technologii, zależy przede wszystkim od odwagi w ich wdrażaniu i zwinności całej organizacji. Podczas krótkiego wystąpienia podpowiem, gdzie szukać dobrych wzorców i jak przyśpieszyć cyfrową transformację i kooperację.
Scrum jako krytyczny czynnik sukcesu dla realizacji złożonych projektów transformacyjnych podczas fuzji operacyjnej banków.
CASE STUDY BNP PARIBAS BANK POLSKA
W BNP Paribas Bank Polska po fuzji prawnej z Raiffeisen Polbank oraz połączeniu operacyjnym obszarów bankowości Korporacyjnej oraz MŚP, mieliśmy 3 równoległe procesy onboardingu i obsługi posprzedażowej. W ramach Programu Transformacji zdecydowaliśmy się stworzyć jeden spójny, cyfrowy i przyjazny dla Klienta zewnętrznego i wewnętrznego proces. Projekt realizowany był równolegle do prowadzonych w banku prac nad fuzją operacyjną planowaną na listopad 2019 roku. Opowiemy jak w czasie fuzji operacyjnej, opierając się na Scrum oraz nowym modelu współpracy Business and IT Together, w zaledwie 7 miesięcy wdrożyliśmy zupełnie nową odsłonę jednego z najbardziej skomplikowanych procesów w ramach bankowości korporacyjnej i MŚP.
Skalowany Agile w praktyce – czemu warto myśleć nieszablonowo.
CASE STUDY ROCHE
Podczas prelekcji przedstawione zostaną doświadczenia ze zwinnej transformacji przeprowadzonej w projekcie realizowanym przez Roche Global IT Solution Centre (Warszawa) wspólnie z Roche DIA IT (Szwajcaria, Niemcy). W ramach usprawnień podczas warsztatów z zespołem deweloperskim, biznesem oraz przedstawicielami kadry zarządzającej, przeprowadziliśmy reorganizację zespołów w oparciu o model Tribes & Squads (inspirowany rozwiązaniami Spotify), dokonaliśmy repriorytetyzacji roadmapy produktu oraz rozpoczęliśmy pracę nad roadmapą rozwoju narzędzi oraz procesów DevOps. Ukształtowaliśmy również nowe formy oraz styl prowadzenia ceremonii scrumowych, dostosowanych do pracy rozproszonej i podejscia skalowanego. Prezentacja będzie oparta na doświadczeniach w całości pochodzących z poligonu projektowego.
Zakończenie konferencji.
Siedziba Google Polska
ul. Emilii Plater 53
Warszawa
Filip Walicki
Tel. 662 287 904
[email protected]
Klaudia Kałuska
Tel. +48 662 287 865
[email protected]
Kamil Sułkowski
Tel. 662 287 833
[email protected]
Włodzimierz Duszyk
Tel. 662 287 870
[email protected]